Targi ITM Poznań czerwiec 2018

  • Zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska. Jak zwykle, będą Państwo mogli praktycznie wypróbować nasze narzędzia na miejscu i ocenić ich właściwości a zwłaszcza hałas i wibracje.
  • Z nowości będziemy prezentować najnowsze modele pilnikarek i krótkim skoku i dużej częstotliwości (praktycznie bardzo ciche i bezwibracyjne):
  • FLV 1-20 – skok 0,8mm, 17.000 min-1 
  • FLV 4-9 – skok 4 mm, 9.000 min-1
  • Klientów częstujemy pysznymi krówkami firmowymi
  •  A dla kibiców piłki nożnej przygotowaliśmy planery A2 (poskładane do A4 i foliowane) na Mundial 2018 z tabelami meczów
  • Dla naszych Klientów przygotowaliśmy 30 bezpłatnych wejściówek na targi. Zainteresowanych prosimy o kontakt; decyduje kolejność zgłoszeń

Wrzeciona BIAX typu RWA – z jednostką odchylającą i progresją docisku (artykuł ukazał się w magazynie STAL maj-czerwiec 2018).

Bezproblemowo ponad 150 000 korpusów i obudów

W firmie IDS Casting Service GmbH w Oggelsbeuren codziennie usuwane są zadziory z około 2500 korpusów przekładni lub obudów sprzęgła. Aby można było sprostać temu zadaniu w sposób bezproblemowy i bezpieczny, w IDS zdecydowano się na zastosowanie wrzecion pneumatycznych marki Biax.

Stosowanie wrzecion pneumatycznych to proces, który codziennie się powtarza w Oggelsbeuren. Ciśnieniowe odlewy aluminiowe, produkowane przez Albert Handtmann Metallgusswerke GmbH w Biberach, przeznaczone do stosowania w mercedesach klasy A i B, są dostarczane do IDS w celu usunięcia z nich zadziorów. Codziennie na dwóch zmianach do akcji wkraczają cztery automatyczne, skonstruowane we własnym zakładzie klatki robotów oraz cztery wrzeciona pneumatyczne z jednostką odchylającą firmy Biax Schmid & Wezel GmbH & Co.KG z Maulbronn. Biorąc pod uwagę liczbę godzin pracy obrabiarki lub porównywalnie wysoki nakład czasu przy ręcznym usuwaniu zadziorów, przedsiębiorstwo z Maulbronn jest przekonane, że może zaoferować tutaj idealne i ekonomiczne rozwiązanie właśnie w obszarze usuwania zadziorów z dużej liczby sztuk. Po dostarczeniu odlewów najpierw następuje maszynowa wstępna obróbka strumieniowo-cierna korpusów i obudów ścierniwem do obróbki stali szlachetnej bez filtra, a następnie przenośnik taśmowy rozprowadza je do czterech stacji usuwania zadziorów. Wrzeciona są przy tym zamocowane nieruchomo, natomiast robot prowadzi dany element.

Jednostka odchylająca kompensuje tolerancję wymiarów elementów

W porównaniu z wrzecionami elektrycznymi zasadniczą zaletą wrzecion pneumatycznych jest według ich znacznie niższy koszt nabycia i utrzymania. Jak na ich bardzo smukłą konstrukcję, wrzeciona marki Biax są ponadto niezwykle wytrzymałe. Jednostka odchylająca kompensuje tolerancję wymiarów elementów i niedokładności w pozycjonowaniu obrabianego przedmiotu. Sztywne wrzeciono natomiast w ogóle nie dawało możliwości usuwania zadziorów z takich części. We wrzecionie odchylenie jest sterowane autonomicznie za pomocą dopływu sprężonego powietrza do 6 barów. Jak podaje firma, wysoka prędkość – stosowane wrzeciono RWA pracuje z prędkością 30 000 min-1 – pozwala na osiągnięcie optymalnych czasów taktu. Zgodnie z opinią producenta zastosowanie nowych wrzecion pozwoliło na oszczędność czasu rzędu nawet 300 procent w porównaniu z ręcznym usuwaniem zadziorów. Jeszcze ważniejsza wydaje się tutaj równomierna jakość rezultatów. To kluczowy element, gdy mowa o takich wielkościach serii jak w firmie IDS. To, że dzisiaj w firmie IDS stosowane są wrzeciona firmy, eksperci z Maulbronn zawdzięczają przede wszystkim swojemu dobremu serwisowi. Z wdzięcznością przyjęto w Oggelsbeuren ofertę przetestowania wrzecion. W inwestycji decydującą rolę odgrywały takie kryteria jak przede wszystkim: solidna budowa wrzecion, zaopatrzenie w części zamienne i serwis, ale również niska cena w porównaniu z konkurencją. Od około roku w IDS stawia się teraz na nowe wrzeciona. Z dotychczasowych rezultatów Reinhard Maier jest bardzo zadowolony: – Najstarsze wrzeciono pracuje już od ponad siedmiu miesięcy, codziennie przez 16 godzin, i to bez żadnych problemów. Jest to łącznie ponad 3800 roboczogodzin lub ponad 150 000 detali bez zadziorów. Nic dziwnego zatem, że nie chce pozostać przy czterech stosowanych dotychczas wrzecionach. – W nowym projekcie znów się zdecydowałem na tę markę, dlatego w kwietniu uruchomimy piąte wrzeciono firmy – opowiada Reinhard Maier. Ale również w dziale konstrukcji wrzecion pneumatycznych w Maulbronn nikt nie spoczywa na laurach. Wraz z Instytutem Technologii Produkcyjnej Fraunhofera IPT w Aachen firma opracowała dla wrzecion pneumatycznych modułowy system z opcjonalnym odchyleniem, umożliwiający rozmaite zastosowania przy różnych prędkościach obrotowych pomiędzy 16 000 min-1 a 100 000 min-1.